Denna dära vintersjukan...

Precis när man har som minst tid för det, när all tid som bara finns tillgänglig går åt till att fixa med huset, packa, jobba och sedan ibland hinna andas, så går man och blir sjuk.

Jag var ganska så stolt över mitt immunförsvar som lyckats undvika både Skruttens och andra vännerns influensor, men har fått tänka om efter en släng av vinterkräksjukan. I tisdags var jag och Skrutten i Malmö, mest för att undersöka hans knä men också för att stödhandla lite av det som vi glömt på IKEA, och allt var lugna puckar. Men klockan fem på natten mot onsdag var de där puckarna inte så lugna längre.

Och jag kan meddela att det inte är särskilt roligt att bo i en stuga när vinterkräksjukan råkar slå till.

Fina styvfar bäddade snabbt till mig inne i huset i mitt gamla flickrum, eller vindskammaren som det även kallas i vår familj, och där har jag huserat sedan onsdagmorgon. Skrutten har kommit med tidningar och godis och bubblande vatten (som är bland de få saker som min mage har gått med på) och mor har skämt bort mig med både blåbärssoppa och mangojuice (av vilka jag faktiskt druckit två glas).

Tack och lov har det äntligen vänt och jag är nog snart uppe på benen igen. Just nu räknas framsteg som att kunna dricka ett glas jucie och det stannar kvar, att ha duschat och bytt kläder, att kunna gå ner och upp för trappan utan att Skrutten håller i mig och ikväll planerar jag starkt att sitta upp under hela Let´s Dance finalen och kanske till och med (trumvirvel) äta lite chips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0