Dagens... mat

Skrutten och jag har precis mumsat i oss en liten egengjort knäckebrödsbuffé bestående av knäckemackor med ost, knäckemackor med kokt medwurst och knäckebröd med laxröra och till detta stora koppar med grönt te.
Sambon bytte i och för sig ut sin kopp med grönt te mot en öl. Ölflaskan var grön, så kanske räknas som samma sak? Ganska seriös kvällsmat måste jag säga.

Kvällsmaten fick agera middag för min del. Hade noll och ingen lust när jag kom hem från jobbet för att baka bröd och koka kronärtskockssoppa som det var tänkt. Så det får bli imorgon istället. Ny dag ny energi.

Lunchen gick för övrigt i samma seriösa tecken. Det var i och för sig rester från gårdagens middag, men ändå. Det serverades stekt torsk med valnötspanering, kokta rödbetor, ruccola och getostcreme.

Vuxenpoäng på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0