Välkommen onsdag

Onsdag

Från Wikipedia

I de germanska språken har Oden namngett onsdagen

Onsdag
(fornsvenska: óðins- dagher) är den
veckodag som kommer efter tisdag och före torsdag och kallas ibland "lillördag". Ordet kommer ifrån "piglördagen", vilken inföll på onsdagar, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen. Enligt äldre uppfattning veckans fjärde dag, men sedan internationell standard infördes 1973 räknas onsdagen som veckans tredje dag.

Källa: www.wikipedia.se

Onsdag är det i alla fall idag. Och denna onsdag ska det inte hända så mycket utöver det vanliga än för andra veckodagar. Det ska vardagssysslas i form av storhandling och sedan ska det fås i ordning på det där gästrummet ikväll.

Gällande gästrummet så inhandlades det gästsängar igår och det blev kanske inte riktigt som det var tänkt, mitt ögonmått är nämligen inte av den bästa sort, vilket ledde till att sängarna inte kunde stå så som jag hade tänkt i rummet. Men det hela kommer att bli alldeles utmärkt ändå.

Skrutten svettades nog en del igår när han såg min blick, som var allt annat än nöjd, när jag tittade in i gästrummet när sängarna var på plats. Han brukar börja svettas (inte bokstavligt då alltså) när han ser den där blicken. En blick som används när man tänker "men attans bananer det här blev inte alls som jag tänkt, vad i tusan ska jag göra nu, panik, suck jag som hade trott att det skulle bli så himla bra...".

Och sedan uttryck som "attans bananer", "tusan" och "himla" får gärna bytas ut till svordomar. För det är så de låter i tankarna på riktigt, men sådant språk kan ju inte användas här i bloggen så klart.

Annars så ska det lunchas med Kajan. Det står midsommarplanering på lunchschemat. Ska i och för sig inte planeras överdrivet mycket för det kommer att bli en ganska så lugn midsommar. Men bara för att den ska bli lugn, eller kanske lugnare än förra året i alla fall, så kommer man ju inte undan att det ska ätas i massor, lekas i massor och ha roligt i massor. Alla de där massorna kräver ju lite planering i alla fall.

I övrigt så har dagen bjudit på lite roliga nyheter, imorgon kommer lönen, solen skiner och jag var (tack vare Skrutten) uppe tidigt och fick i mig frukost i lugn och ro - så just nu är det inte så mycket att klaga på.

Eller jo, så klart, Telenor. Ska ringa till iPhone-supporten idag. Men om de inte (magiskt) kan få iPhonen att börja skriva alla bokstäver i alfabetet så kommer jag att behöva skicka telefonen på service. Alltså jag kommer att få skicka den splirrans nya telefonen på service, den telefon som jag väntat i fyra veckor på att få i utbyte för min som hade blivit oanvändbar, den telefon som jag bara skulle behöva vänta i tio dagar på, och om denna nya telefon skickas på service kommer allting att ta lika lång tid - igen.

Ingen som känner någon som jobbar på Telenor?
Gärna en viktig person, en viktig person som kan ge ut lite iPhones till höger och vänster. Eller kanske inte nödvändigtvis till höger och vänster, utan mest till Blekingska töser som blir överkörd av teknikföretag varje gång som någonting krånglar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0