Sedan sist...

De tre senaste dagarna har varit helt fantastiska. Det har inte hänt något stort, utan de har bara varit riktigt riktigt bra. Och jag har mått oförskämt bra, mycket tack vare alla fina människor som finns i mitt liv.

Eftermiddagen i torsdag spenderades med en liten biltur till Örkelljunga där vi gjorde en liten visit på kenneln där vi förhoppningsvis kommer att kunna hämta hem en liten tikvalp i augusti. Just nu fick vi bara hälsa på mamman till valparna, som fortfarande har de små liven i sin mage. Och vi kan bara hoppas på att en av dessa blir en liten tjej och att den lilla tjejen får lov att flytta hem till oss. Den 20/6 planeras de att födas och där någongång får vi också reda på om det blir någon valp till oss.

Så här många moln hade vi under vårt besök i Örkelljunga:


I övrigt så fick jag vänligt nog lov att byta om i bilen på väg mot kenneln. Det blev lite tajt med tid mellan jobbet och tills Skrutten stod utanför och väntade. Tyckte inte riktigt att jobboutfiten stämde riktigt överrens med vad som sig bör i outfitväg när man ska på kennelbesök. Några lastbilschaufförer fick sig nog ett gott skratt i alla fall...

På vägen tillbaka, lyckliga efter allt hundkramandet, åkte vi inom Eko som är ett sådant där stort varuhus som är känt för att vara lite billigare, fastän att jag nog misstänker att de inte är så billiga längre, och gjorde något som är så svennebanan att jag knappt vill kännas vid det. Vi köpte något i maxistorpack och inte vad som helst utan toalettpapper.

Finns det något mer pinsamt än att köpa toalettpapper? Och att sedan göra det i maxistorpacksform är liksom så pinsamt man kan komma. Jag må fylla 26 i höst (ve och fasa) men den dagen då jag kan köpa toalettpapper utan att skämmas då är jag vuxen.

Nu var det ju inte just därför vi åkte till Eko, utan för att köpa klordoseringsmaskin till poolen, men ändå. Att vi sedan köpte maxistorpack kan jag motivera med att det faktiskt minimerar antalet gånger jag behöver utsätta mig för pinsamheten att köpa toalettpapper.

När vi ändå var inne på svennebanan-spåret så...



...passade jag på att prova dessa underbara skor som folk fortfarande envisas med att gå runt i. Och nej de fick inte följa med hem.




Torsdagen avslutades med hemgjorda Buffalo Wings, inte som på TGI Friday´s, men ändå.

Fredagen var en riktig mysdag, eller slappardag om vi nu vill använda det uttrycket, sommaren var här på riktigt och jag och Skrutten gick ut med filtar och tidningar och la oss i solen. Bikinipremiär minsann. Efter någon timme ringde Kajan och frågade om vi ville käka lunch inne i staden med henne, strax efter ringde söta svägerskan och frågade samma sak, så vi slog oss ihop allihopa och åt lunch på uteservering.

Under lunchen hann jag få en snygg bränna efter min klänning där axelbanden går som ett kryss i ryggen. Lika förvånade som svenskar blir när första snön faller under vintern och det faktiskt blir halt på vägarna och kaos i trafiken, för att alla fortfarande har sommardäcken på, lika oförberedda är vi när solen (som vi under månader och åter månader har tjatat efter) bränner oss rosenröda på bara några minuter. Varför lär vi oss inte? Efter en lååång vinter är våra hudar (om de är som i mitt fall, vita som snö) inte förberedda för solen. Snyggt blev det inte.

Efter några butiksrundor åkte vi hem till svägerskan och fikade och trädgårdssolade. Sedan blev det hemfärd tillbaka till Grottvägen och på kvällen hade vi bordet fyllt av vänner och hade både ölprovning och grillmiddag. Fredagskvällen avslutades med en premiärbadning i vårt nya spabad - fantastiskt.

Efter fredagen följde två riktiga "fixardagar". Efter att arbetet med huset lite har stagnerat en tid, och mycket har blivit liggandes, så tog vi det där berömda taget och fixade en hel del. Bland annat har det satts upp överskåp i köket, putsats fönster, packats upp flyttlådor som blivit ståendes, körts skräp till återvinningsstationen och framför allt så har det byggts ett trädäck på uteplatsen.

Ni hörde alldeles riktigt. Skrutten var chef och jag, Nea och Kajan var hans underställda som sågade, bar brädor, mätte och helt enkelt (så klart med mycket hjälp av Skrutten) byggde utedäcket. Och jag är mäkta stolt. Jag är så stolt att jag för varje person som ens vilar ögat en sekund på trädäcket kommer att skrika "vi har byggt det! Jag, Kajan och Nea har byggt det!!".


Titta så fint det blev! (och ja vi fattades några brädor, men det får kompletteras senare)

Fantastiska dagar.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Va duktiga ni är!!! Blev riktigt imponerad när Andreas berättade om erat projekt. Där ska det solas i sommar =)

2010-06-08 @ 21:19:34
URL: http://centren.blogg.se/
Postat av: Suss

Tack!! <3 Ja tusan vad det ska solas nu, kanske till och med så att vi kan midsommarfiras där :)

2010-06-09 @ 09:33:00
URL: http://husnrtrettob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0