Sedan sist...

Har jag...


Sett Frankrike - Mexico, VM´s (enligt min mening) bästa match hittills.



Sett min fina Skrutt bygga en garderob under trappan, undra vad den ska fyllas med...



Fått lite gröna fingrar och planterat blomlådor och också fina blomkrukor till inomhus.



Se så fint det blev.




Splirrans nya verktyg, då jobbar man mycket bättre, speciellt när det är så fina färger så klart.



Denna underbara planteringsoutfit bör kamma hem många poäng hos modebloggarna, får man skylla på att fredagen blev en lika stor fixardag som torsdagen och jag var riktigt trött när jag stod där och planterade klockan åtta på fredagskvällen?




En samling skor samlades på golvet...


Lördagen spenderades med morgonpromenad, frukost hemma hos Kajan, loppisrunda och sedan en fika på Ritz...


...och efter fikan rullade det TV-sända bröllopsfirandet hemma på Grottvägen hela dagen. Och så vackert det var, det gick inte att hålla tillbaka tårarna varken vid äktenskapslöftena eller när Prins Daniel höll sitt tal till sin fru under bröllopsmiddagen. Helt underbart vackert var det.


Skorna som hade samlats på golvet fick en ny samlingsplats i den nya skogarderoben.



Skrållan höll mig sällskap i garderoben.



En paus spenderade tjejerna i de nya solstolarna ute på altanen, medans killarna fortsatte att jobba, härligt värre.

Och just nu sitter jag och Skrutten uppe och kollar på en dokumentär med Lennart Nilssons fantastiska bilder ifrån människokroppen. Vi sitter som förstenade och med öppna munnar båda två, som förstummade både över hur allting i kroppen fungerar och sedan också att Lennart Nilsson har lyckats att fånga detta på bild. Vansinnigt är det ju.

Men snart är det nog dags att krypa till kojs, dags för refrängen, är ju en dag imorgon också och allt det där andra. För det är ju faktiskt en dag imorgon också, och denna dagen kommer att innehålla något alldeles särskilt och alldeles underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0