Ingen motorbåt

Nej här hemma gör det inte många knop. Killarna har vunnit kampen om TV-kontrollen och därför visas det fotboll på projektorduken. Det är Italien - Paraguay och just nu leder, kanske lite otippat?, Paraguay.

För min del är det helt ok med fotboll, och kan vara riktigt underhållande, men kanske inte tre matcher per dag och dessutom inte när värdlandet har bestämt sig för att dela ut några hemska tutor som tjuter hela matcherna. Nationalinstrument eller ej.

Men det är nog bara att gilla läget i några veckor framöver... Och helt ärligt så brukar det visas ganska så stor tolerans mot min (kanske ganska så kassa) TV-smak i vanliga fall, så jag håller munnen stängd.

Gulligast (eller kanske dumdristigast) är att trots att vi inte är helt eniga i kollektivet om vad som bör vilas ögonen på just nu i TV-form så sitter vi alla kvar i soffan. Trots att vi har TV i fyra rum i huset, och man alltså lätt skulle kunna förflytta sig till något annat rum och istället se Norska HollywoodfruarTrean eller kanske något på E-channel, så sitter vi kvar. Det är samboskap på högsta nivå.

Det har i och för sig gjorts några knop innan idag, för jag lyckades faktiskt ta mig ut på en löparrunda i skogen. Det må vara så att det var vansinnigt tungt och att jag fick sänka farten ett par gånger till den milda grad att det inte längre handlade om löpning, utan istället gång, men jag tog mig ut i varje fall - det är väl värt något i alla fall?
Nu var det där med att jag gick vissa partier en hemlighet för min personlige tränare (Skrutten), han sa ungefär "du får sänka farten så mycket som du vill, men inte så mycket så att du börjar gå istället..." precis innan jag gav mig ut.

Men hur lätt är det inte att lura en PT som inte är med på själva löparrundan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0