Helt slut

Sitter med rivsår både på knän och armar. De på knäna kommer ifrån krälande uppe på vinden för att försöka få upp lite av de saker vi inte har plats/nytta av nere i huset.

Samtidigt så har "Projekt Gästrum" startats. Lättare sagt än gjort vill jag lova. Sovplatser för i alla fall två gäster, lite kontorsmöjlighet och plats för festklänningar som inte får plats i garderoben ska samsas om samma utrymme.

Men det ska minsann gå och redan om en vecka, eller drygt en vecka, ska det stå klart. För då kommer minsann gästrummets första gäster när det blir fint besök från Stockholm. Min fina vän sedan pluggtiden i Uppsala kommer tillsammans med flickvän, som jag äntligen ska få träffa, och med sig har de också en stor mage och i denna magen finns en liten bebis. Mysas loss ska det minst sagt göras.

"Projekt Gästrum" har i alla fall inneburit att en stor del, kanske vågar jag säga hela, av dagen har gått åt till att rensa, slänga, städa och organisera. Och tusan vad tungt det kan vara. Fast mycket välbehövligt. Det där gästrummet har ju sedan inflytt bara blivit ett rum som vi slänger in saker som vi inte vet vart vi annars ska stoppa, så kan man ju inte ha det för alltid.

Tre saker har jag lärt mig idag. Jag har väldigt mycket skor och kläder (ok detta kanske jag visste innan), Becka har väldigt mycket skor och kläder och detta sedan kombinerat blir enormt mycket skor och kläder. Den negativa delen är att hitta någonstans att förvara denna enorma mängd.

Men det positiva är att man blir som ett barn i en godisaffär bara av att titta på Beckas alla underbara skor, det är ju nästan som att shoppa på nytt själv - har jag nämnt att vi har samma skostorlek? Inte? Nä,  men nu ska ni få höra - jag och Becka som inte bara delar samma fascination till kläder och skor vi råkar minsann ha samma skostorlek också.

Fantastiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0