Fjärilar i magen

Ögonen har fortfarande inte riktigt slutat svida av trötthet. Antar att de senaste dagarna har tagit ut sin rätt på energin. Samtidigt så har så klart massor av ny energi, efter alla härliga stunder, förts in också. Men det kanske är sömnen som har blivit något lidande. Fick i alla fall order av Skrutten nu på morgonen att gå och lägga mig tidigare på kvällen, annars blir det liksom lite att skylla sig själv när man är trött dagen efter, så ska nog lyda den ordern ikväll...

Men utöver sömnskulden som gör mig lite trött så sitter jag just nu med fjärilar i magen. Har precis kollat på några bilder på valparna från kenneln där lilla Strössel kommer ifrån. Hur ska man kunna hålla sig i åtta veckor?

Och ja, jag vet att det "bara" är en hund vi ska skaffa, jag och Skrutten, men ändå så känns det som om vi nyss har gått och fått reda på att vi ska bli föräldrar. Fastän att det bara är hundföräldrar vi ska bli så är det riktigt riktigt roligt, och riktigt riktigt spännande.

Sedan måste jag också bara nämna, för att "loopa" lite bland ämnena, att jag är så otroligt glad över de människor som finns runt omkring mig i mitt liv just nu. Alla fina vänner som finns båda här hemma men också längre bort i andra delar av Sverige och dess grannländer. Vännerna som jag träffar ofta och vännerna som jag ibland får sakna lite längre mellan gångerna. Underbara vänner som får en att skratta tills tårarna rinner och magen krampar. De senaste månaderna, och kanske speciellt i helgen, har jag nog skrattat mer än jag gjort på länge. Jag vet att det klyschar sig lite här nu, men tänk vilken lycka det är egentligen...

Och för att inte tala om min fina stora familj. Familjen som är syskon och föräldrar, Skruttens syskon och föräldrar. Och så klart min underbara Skrutten.

Tänk vad lycklig man kan få lov att vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0