Fantastiskt!

Sommaren är här! Och jag kan inte nog understryka hur fantastiskt jag tycker att detta är. Kära mor har gastat de senaste dagarna, när det varit ynka tio grader mitt på blanka dagen, om "på onsdag kommer värmen". Måste erkänna att jag tyckte att det var föga troligt.

Men den svenska sommaren överraskar återigen för idag är det strålande sol. Och morsan får rätt också, som sig bör.

Under lunchen i solen med Kajan så fick vi ta kaffet efter maten i skuggan. Det var alltså för varmt och vi ville inte svetta ner våra kläder allt för mycket. Alltså det blev för varmt, så vi fick sätta oss i skuggan - hur sjukt är inte detta?

Väl i skuggan hade vi nog kunnat avverka många timmar, men plikten kallade och vi fick bryta upp.

Förhoppningsvis stannar solen i eftermiddag för då ska det minsann solas hemma på den grusiga bakgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0