Tillbaka

Det blev allt en liten paus där. För jag har "dessvärre" varit upptagen - med bland annat det här:



Istället för att tråka ut genom att skriva en lång historia över vad jag har gjort den senaste veckan, och i väntan på ett litet bildregn som får lov att presenteras vid senare tillfälle (för jag har fortfarande ingen iPhone och har därför inte agerat fotograf särskilt mycket utan får helt enkelt sno bilder av någon annan) så tänkte jag bjuda på en "liten" lista i alla fall över vad som har inträffat här i livet de senaste dagarna.

- Spontankalasats på Hanöhus Beachbar
- Älskade Myran har varit på besök
- Spenderat långa, varma, dagar på stranden
- Grillats
- Badats
- Solats
- Bränt huden en anings (läs blivit röd som en kräfta)
- Blivit brun
- Tagit en löparrunda tillsammans med Myran
- Tagit långpromenad tillsammans med Myran
- Medverkat när Skrutten har agerat lite PT
- Fikat med kusin med familj
- Myst, brottats och skrattat med fina kusinbarn
- Tittats på VM
- Tittats på film
- Gått på marknad
- Festivalats under tre dagar på Killebom med alla underbara vänner
- Ätit musslor och räkor på den traditionella tjejmiddagen i juli
- Anordnat cykelfest
- Struntat i allt vad GI heter och njutit av både hamburgare och langos
- Fått myggbett
- Och sedan många många fler saker...

Idag har det sedan försökts att ta tag i den där "måste göras"-listan, som vars namn avslöjar - måste göras. Men det har inte varit så lätt att utföra detta uppdrag. Dels på grund av att det är 28 grader inomhus bara, det anordnas trädgård på Grottvägen 3 och detta medför att det har grävts med grävmaskin, sågats sten och bankats utanför dörrar och fönster hela dagen och sedan sist, men inte minst, så hänger hjärnan inte med riktigt lika bra just nu. Den verkar istället ha gått in i semesterkoma. Antar att detta kan hända även hjärnor som tillhör dem som egentligen inte är på någon regelrätt semester.

Nu ska jag alldeles snart ställa mig och laga lite mat. Pojkarna i kollektivet har slitit hårt hela dagen med trädgården och detta kan nog vara ett av de värsta jobben att göra i denna hettan. Så en riktigt god middag är verkligen vad de förtjänar.

Men slutligen måste jag bara säga att jag skickar ut massor av kärlek till Myran som äntligen kom på besök, och  till alla som varit med under de senaste dagarnas kalasande och gjort det till kanske sommarens bästa kalasande.
Att jag har så fantastiska vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0