På Guldheden

Sitter just nu, mätt av farmors lunch, och funderar på att kanske ta sig ur matkoman och åka spårvagnen ner på stan. Lunchen som nu ligger i magen bestod av stekta ägg, korv och stekta potatisar - samma lunch som farmor och farfar har ätit så länge som jag kan minnas.

Det är det som är det härliga med att vara på besök här hos farmor, att så mycket är sig likt. Att det känns precis som när jag var barn och var här på besök. Maten, gästsängen, vardagsrummet, balkongen. Så medans vi är här så struntar jag blankt i allt vad som heter GI i matväg och njuter istället av vitt bröd, pasta, glass och allt det där andra.

Egentligen vet jag inte hur duktig jag är på det där med att hålla mig till GI nu för tiden, men... ja det får bli ändring på det. Men nu blir det lite mañana mañana-tänkande och tar det när vi är hemma igen.

Något som dock är avsevärt annorlunda och som saknas här uppe i Göteborg under detta besök är att min käre farfar inte är här längre. Och som han saknas. Men vissa saker kan man tyvärr inte råda över här i livet.

Nu ska vi nog försöka ta oss en runda ut i den friska luften. Vi har visst råkat pricka in Gothia Cup mitt i prick för vårt besök. Och självklart vill Skrutten "se någon match eller så". Efter en månad av fotbolls-VM på TV:n där hemma så kanske man (som i jag) är lite mindre sugen på att kolla på pojklagsmatcher på Gothia Cup.

Vad hände liksom med chailatte på Espresso House? Eller att leta underkläder på Lindex? Eller att leta efter några fina skor kanske? Och rundan på Zara?  Ja ja... vad är en bal på slottet liksom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0