Lördag igen

Ja tiden den fortsätter att gå superfort, och innan vi vet ordet av så kommer sommaren snart att bytas ut till höst. Men det behöver vi ju faktiskt inte tänka på just nu.

Lilla K har precis varit några dagar på besök. Detta betyder att hela tre fjärdedelar av mina fina pluggkompisar har varit nere på besök i sommar. Och lyckas jag ta mig till Stockholm nästa vecka så kanske jag får möjlighet att träffa den sista fjärdedelen. Men ganska så mycket pluggkompismys har jag laddat med denna sommar, vilket är ganska så välbehövligt nu när man bor nere i söder igen och det går lite tid mellan gånger som vi ses.

Det är helt enkelt inte lika lätt som när vi alla satt i samma bibbla en gång i tiden. Egentligen är det ganska så galet. För några år sedan så satt vi där på JB och pluggade oss svettiga till någon tenta, PM eller något annat, nu är det någon som snart ska bli pappa, någon som precis fått jobb, någon som ska ta tjänstledigt, någon som ska flytta till Colombia och någon som har flyttat hem till lilla Blekinge igen.

Nu verkar jag ha spårat iväg lite här, anywho...

Lilla K var i alla fall här och det var underbart mysigt. Nu är jag ganska nyligen hemkommen från Strandvallen, där MAIF mötte AIK (lite av en win win-situation för min del då alltså) och befinner mig hemma hos Kajan som skämmer bort mig med strawberry daquiris och snart ska vi ta oss vidare till Kristianstad med att fortsätta vårt uppdrag av göra detta till Summer of even more fun.

Anar töntstämpeln där, men alla inblandade är alldeles införstådda i det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0