Kvavt, kvavare, kvavast

Ja den här värmen verkar vara här för att stanna. Och egentligen är det ju faktiskt helt underbart, hade jag för några månader sedan (då det rådde istid och vi bodde i stugan) vetat att jag skulle vara nära att klaga på att det var för svettigt så hade jag nog hoppat in i framtiden och gett mig själv en örfil.

Så något klagande blir det minsann inte. Istället ser jag fram emot kvällsdoppet som är inplanerat ikväll och även räkorna och glassen som ska förtäras under kvällen. Och sedan kanske en film på det - otippat va? Undra egentligen hur många filmer jag och Skrutten har sett ihop nu...

Men innan vi tar kväll så ska jag fortsätta med min "måste göras"-lista som håller i sig än idag. Sakta men säkert...

Och vet ni vad förresten? Vår lilla Strössel har nu öppnat ögonen. Hennes mormor (min mamma då alltså) tipsade om denna nyhet, hon hade varit inne på kennelns hemsida och sett splirrans nya bilder, tacka vet jag att Strössels mormor har bättre koll än jag har.

Så jag ropade på Andre... Nä, Skrutten menar jag ju. Nu tar vi det en gång till - jag ropade på Skrutten och han kom in och så stod vi här framför datorn ett tag gav ifrån oss läten som åh, ååååååhhh och åhhhhhhhh. Jag har på känn att denna hund kan komma att bli en av de mest bortskämda i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0