Efter besöket hos Strössel...

...så hade vi en liten dejtdag. Det blev först en tur till Kristianstad där jag blev bortskämd av Skrutten med några(!) skoinköp och sedan bar det av ner mot Österlen.

Väl på Österlen, närmare bestämt Simrishamn, så strosade vi först runt lite och blev nog lite förälskade i denna underbara stad. Skrutten hade visst varit där innan, men för mig var det en nyhet att denna fina stad fanns i vår närhet.

När magarna började kurra letade vi upp en uteservering och beställde var sin köttbit. Min fläskfilé var den godaste på länge måste jag säga. Det hela såg egentligen helt anspråkslöst ut, men var väldigt väldigt gott.

Det hela simmade bokstavligt talat i bearnaisesås, då är det rätta så klart att ta kanske hälften av mängden som lagts på tallriken, men är man en såsfantast så är man - alltså slank allting ner.

Med proppmätta magar tog vi sedan oss var sin kaffe med oss, från ett närliggande kafé, och satte oss i hamnen och pussades som om vi var på första dejten.

Sött som socker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0