Välkommen söndag

I stugan firas det söndag som sig bör - med alldeles för mycket kaffe, alldeles för många avsnitt av SATC och alldeles för många timmar i pyjamasbyxorna och ett telefonsamtal med en av de bästa vännerna.

Gällande de där pyjamasbyxorna så funderas det faktiskt ärligt på att inte hoppa ur de där pyjamasbyxorna på hela dagen. De är ju trots allt rosa Lexington pyjamasbyxor som jag fick i födelsedagspresent, och sådana förtjänas väl att bäras ett helt dygn i taget?

I övrigt så har helgen mestadels bestått av den nygamla hästhobbyn och bra filmer. Det var andra ridlektionen för terminen igår, vilken gick uruselt, det var som om allt jag någonsin kunnat om ridning är som bortblåst. Det hjälper ju inte heller att de andra i gruppen inte riktigt verkar uppskatta att ha fått en ny gruppmedlem. Tack och lov hade jag med mig bästa stödet, vars kramar var härliga plåster på såren.

Annars är det faktiskt härligt att gå upp tidigt på lördagar och tillbringa några timmar i stallet. Förhoppningsvis så blir det ännu bättre när lektionerna väl har hjälpt min hjärna att plocka fram den där glömde ridtekniken. Och tänk att jag ens säger att det är härligt att gå upp tidigt en lördag...

Sedan såg vi hela tre, nej faktiskt hela fyra filmer igår (hur det nu är möjligt).
Avatar
Forrest Gump
Dan In Real Life
och
Seven

Och alla fyra var riktigt riktigt bra. Avatar, som vi såg på bio i 3D, kammade nog hem första platsen ändå. Men jag hade glömt hur rörande Forrest Gump faktiskt är.

Vågar jag berättade att det syntes tårar i båda mina och pojkvännens ögon? Nä det kanske man inte får nämna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0