Spöken, drömmar och varm mjölk

Mina nätter är inte direkt kända för att vara särskilt lugna. Istället är de kända för att vara fyllda av livliga drömmar, ofta av det läskiga slaget, och ständigt förekommande är uppvaknande av de där extra läskiga drömmarna.

I den här stugan som vi just nu huserar, och som jag även är övertygad besöks av spöken då och då, så är det kanske ännu läskigare att drömma läskiga drömmar. Faktum är att jag först vägrade att kolla på skräckfilm i stugan. Sedan när jag släppte på den där vägran och vi kollade på The Village så drömde jag mardrömmar i två nätter i rad.

På tal om de där spökena så har vi kanske inte sett några direkta observationer, men en natt så rasade det snö från taket så det lät som om någon attackerade ena gaveln. Eller vi tror att det var snö som rasade.

I vilket fall så kombinerades antagligen sakerna ovan och Skrutten blev rejält skrämd när jag natten till igår sätter mig upp, stirrar med panik i blicken och frågar "vilka är det som pratar?!".

Vore det ombytta roller hade jag nog flytt från stugan precis i det ögonblicket den natten.

Så som ett hembakt test drack jag varm mjölk innan läggdags igår och minsann inatt var det inga drömmar. Varken läskiga eller oläskiga. Tänka sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0