Lördag

Igår så vaknade jag i stallet, nästan bokstavligt talat, man var väl kanske lite trött sedan allt bilresande och flyttande gjorts. Men inte skulle det hålla mig borta från några tidiga lördagstimmar på hästryggen. Och det finns nog inte så många bättre sätt att vakna heller.

Tack och lov hade vissa förbättringar satt sig i min hjärna och ridningen fungerade faktiskt. Det var väl den där galoppen som inte gick att genomföra, erkänner att paniken kom fram och jag nöjer mig med att jag vågade komma upp lite i farterna, så tar jag hela galoppen nästa gång istället. Och på måndag är det dags att hitta ny inspiration när jag publikar Kajjans ridlektion.

Efter ridlektionen åkte jag och Kajjan till grannstaden Karlshamn för att gå på resemässa. Väl passande när vinterkylan aldrig ger med sig, och just nu så är väl en resa till varmare breddgrader ungefär det som kan hålla hoppet uppe. Även om det bara är att åka till en resemässa och få drömma lite.

Innan mässan passade vi på att äta långlunch på underbara Gourmet Grön, som är belagt ute på Östra Piren i Karlshamn, och fick njuta av ekologiska, närproducerade råvaror.


Grillning på egen hand


Kaffe och sötsaker från "gottebordet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0