Jobbtimmarna avverkade...

Fast det dröjer ett tag till innan det är dags för hemfärd till den lilla stugan. Idag är det måndag och med måndagar följer Kajjans ridlektioner. Så jag hänger kvar inne i "stan" och inväntar att Kajjan kommer hem och sedan ska vi bege oss upp till stallet.

När man följer med kompisen på hennes ridlektioner så blir det ju nästan som om att man får en extra ridlektion "på köpet". Fast å andra sidan så går Kajjan i en mer avancerad grupp, men inspiration hämtas i vart fall. 

Just nu känns det som om jag har backat tio år i tiden och är en hästtokig tonåring igen (ok backa lite mer än tio år kanske...), det har till och med gått så långt att jag sprang förbi stadsbiblioteket på lunchen och lånade hem några hästböcker.

Det komiska är att dessa böcker är ett år äldre än jag själv, inte så många pluspoäng till biblioteket för uppdateringen på hästhyllan. Fast å andra sidan så finns det säkerligen tips som fortfarande håller, och framför allt är det bättre än inget!

Är det förresten inte lite typiskt en jurist att tro att lösningen på att övervinna ridrädslan och att återfinna ridsjälvförtroendet ligger i att läsa?

Kommentarer
Postat av: Lilla K

Som jurist är lösningen för det mesta att läsa, kan det vara så du tänker?

2010-01-25 @ 18:08:45
Postat av: S

Antagligen är det precis så! Bara en annan jurist vet precis hur man tänker ;)

2010-01-26 @ 08:43:46
URL: http://husnrtretton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0