It´s a small world

Världen är stor nog att rymma städer på andra sidan jordklotet som till exempel Singapore. Vilket för övrigt är en av världens bästa städer.

Sen är studenter faktiskt så priviligerade, om vi tar chansen, att vi kan få åka som utbytesstudenter till andra länder. Man kan till exempel åka till Singapore. Eller så kan man kanske åka till Köpenhamn som jag gjorde.

Köpenhamn känns kanske vid första intrycket som ett ganska fegt val när det gäller att välja land att åka på utbyte till. Känns helt klart mer "vågat" att åka långt bort till USA eller varför inte Australien? Men några olika faktorer, så som att den juridiska institutionen på Uppsala Universitet slarvade bort min ansökan bland annat, gjorde att mitt val av utbytesland föll på Köpenhamn.

Jag kommer ihåg hur nedrans nervös jag var när jag skulle åka. Just då kändes Köpenhamn, även om det ligger i vårt grannland, som väldigt väldigt långt borta. Sen råkade det bli så att min utbytestermin var en av de bästa terminerna och perioderna i mitt liv. Och något i mig kommer nog alltid att längta tillbaks.

Så därför är jag extra glad när jag vet att jag just nu har kompisar som befinner sig mitt i sin utbytestid, vilket för oss tillbaka till Singapore (snygg övergång visst?). För jag har inte mindre än hela två stycken kompisar som befinner sig i den asiatiska världsdelen.

En av kompisarna är en Blekinge-kompis och en är en Uppsala-kompis. Efter att ha studerat resedagbok respektive blogg så fick jag mig en aning att de kanske var på samma plats. Och sedan dök det upp ett bildbevis på facebook (denna moder till information) som visade att 2 x Sofia är i Singapore och tillsammans!

Världen är bra liten ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0