Dagen

Det mesta angående vad dagen har gått ut på förklaras nog bäst genom ett utdrag från smskonversation mellan mig och Skrutten under förmiddagen och han frågade vad jag gjorde för någonting.

Mitt svar blev: "Jo jag gör precis som vilken 25-årig tjej som helst 2010 - tar på mig raggsockar och täckjacka inomhus för att hålla värmen samtidigt som jag försöker elda upp från de 13 grader som det nu är i stugan, samtidigt som jag försöker elda ansvarsfullt (max 3 kg ved per timme sägs det) och sedan så släcker jag ner alla elslukande saker som fläkten, adventsljusstakarna och alla lampor för att elpriset har enligt ryktet gått upp från 70 öre till hiskeliga 10 kr. Vad ska jag säga? Det där Stockholmslivet känns ganska långt borta..."

Han tyckte mer att det lät som om vi levde på 1800-talet.

Det kallas inte tur när den kallaste vinterns sedan 1983 infaller just den vintern som vi bor i en liten stuga i väntan på att huset ska bli klart.

Nu ska jag och Skrutten alldeles strax åka in till den stora staden för att fira att det är fredag. Detta gör vi genom att, enligt Skruttens planering, basta hemma hos Syster-skrutt klockan 16.30, rulla oss i snön klockan 17.02, sedan basta vidare till 18.30 och pizzaätningen kommer att inträffa klockan 19.00. Då har vi lite tid att smälta maten innan vi bänkar oss i tv-sofforna för att avnjuta premiäravsnittet av Let´s Dance klockan 20.00

Verkar som om någon har fått ett planeringsanfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0