Bloggar

Jag satt precis och funderade på ungefär hur många bloggar det finns i Sverige. Eller kanske till och med i hela världen. Finns det någon statistik?

Många är nog vad statistiken säger.

Och alla handlar de om olika saker, många om samma saker fast på olika sätt och inblickar i olika människors liv.

Det var när jag upptäckte en gammal väns blogg som jag började undra över denna lilla blogg. Den där andra bloggen skulle handla om allt annat än bilder på husdjur eller barn. Tanken som slog mig då är att min blogg antagligen är precis det där senare. Det som helt plötsligt lät mycket tråkigare.

I och för sig har jag inga barn. Men husdjuren de dyker upp titt som tätt. Saken är ju den att denna blogg, om man nu måste definiera allt här i livet, så handlar den om vad som händer precis nu i mitt liv. Eller i vart fall en del av det.

I somras så var det kanske mycket mer fest och sena utekvällar, i våras var det ett liv i Uppsala och Stockholm och nu är det ett liv i en liten stugan i en väntan på att ett hus ska bli klart här ute på landet i den lilla staden i det lilla länet. Och allting började ju faktiskt en gång i tiden som en reseblogg under utbytestiden i Köpenhamn.

Det fina är ju faktiskt att man får lov att skriva om precis vad man vill och alla som läser får välja om man ska fortsätta eller inte.

Själv så kan jag tycka att det är precis lika roligt att läsa Elin Klings modeblogg som att läsa en kompis reseblogg.
Finns det hjärterum så finns det stjärterum visst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0