TGIF

Det blev mys igår kväll. Vi åkte in till Skruttens systers hus (de var kvar på BB) och passade hundarna lite. Medans vi passade deras hundar så lånade vi deras bastu samt tv-soffa en stund. Båda två var lika fantastiska att göra.

De små voffsingarna fick sedan följa med oss hem, så katten Ceasar fick snällt maka på sig i stugan. Och det var faktiskt riktigt mysigt. Såg i och för sig lite roligt ur när jag var ute och gick promenad på dem och det mer var hundarna som gick promenad med mig (Skrutten var snäll och filmade det hela). Hundarna fick mysa till det ordentligt och fick lov att sova hos oss i sängen i natt. Det är det som är det mysiga med att vara "barnvakt" är att man får lov att busa till det och göra sådant som de små liven inte får göra i vanliga fall. Det kanske kan handla om att äta godis på en vardag eller att stanna uppe extra länge men nu var det att få sova i sängen.

När Skrutten hade åkt till jobbet nu på morgonen så stannade jag och hundarna kvar och tog lite sovmorgon. Den lille taxen myste till det ordentligt och la sig under täcket.

Strax efter lunchtid så fick jag det efterlängtade samtalet till mobilen - den nyfödda bebisen med föräldrar var på väg hem. Det var då dags att möta upp dem i deras hem, lämna tillbaka hundarna och framför allt få mysa, snusa och pussa på den lilla bebisen.

Och så underbar han var! I många långa minuter fick jag hålla honom i min famn. Bara sitta och titta på hur han sov sött och långsamt tog varje andetag. Och varje sekund av det var fantastiskt. Det är så vansinnigt att allting fungerar, hur ett liv kan bli till, gro i magen och sedan komma ut alldeles alldeles perfekt. Efter många månaders väntan, där de sista dagarna verkade som värst, så är han nu här. Och nu är han till och med hemma. Hemma med två föräldrar, och otaliga andra med blodsband såväl som utan, som älskar honom över allt annat.

Fast det namnet som vi under hela graviditeten har kallat honom var... bara... inte rätt. Det liksom passade inte, det var inte den han var. Samma sak hade föräldrarna känt och hade istället ett nytt namn. Det nya namnet var mitt i prick. Det var den han är.

Efter mysstunden så sitter jag nu i stugan och försöker få värmen, vilket verkar omöjligt idag. De där arktiska vindarna verkar ha återvänt och det känns som om de blåser rakt igenom stugan. Vilket de i och för sig också gör, denna stugan är ju trots allt bara till för sommaranvändning och isolering är ganska frånvarande. 

Efter att jag nu har pluggat lite och mailat med handledaren så ska jag städa upp här lite och sedan packa. För imorgon, efter ridlektionen så klart, så bär det av till Sveriges tredje största stad. Jag och Skrutten ska checka in på hotell och få njuta av att ha tillgång till moderna faciliteter, värme och kanske en och annan tur på stan. 

Vilket påminner mig om att jag måste planera lite för vad jag vill shoppa... Hmm "jobbigt" problem så här en fredagseftermiddag.

En sak är säker och det är att det blir en present till lille bebisen, det är stört omöjligt att inte strössla presenter över honom.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0