Mycket långa dagar

Ja de två senaste dagarna har varit mycket långa dagar. Har till och med gått upp samma tid som Skrutten, som börjar sitt jobb klockan 07.00, minsann på den! Så jag har åkte hemifrån till jobbet vid cirka 7-tiden och inte kommit hem till stugan igen förrän kanske vid 21.30.

Varför?

Jo i måndags var det uppsats, jobb, uppsats och sedan hem till Kajjan (där jag serverades utsökt middag) och upp till stallet en runda, sen hem. Igår var det samma sak uppsats, jobb, uppsats och sedan så myste vi loss hemma hos Skruttens syster och den lille systersonen. Fantastiskt vacker är vad han är.

Morbror-Skrutt bytte för övrigt sin andra blöja här i livet - man lär sig något nytt varje dag. Den första var på samma plats, samma lilla människa, fast i söndags.

På lördag flyttas det in till Kajjans lägenhet. Detta firas genom att planera alla tv-program som ska avverkas (laddade hem tv.nu "appen" till iPhonen så att jag har ordentlig koll vad som visas varje minut på favoritkanalerna) i helgen och sedan så planeras det för helstekt oxfilé på lördagkväll. Helt enkelt bara för att vi kan.

Vet ni vad jag längtar efter idag?

Jag längtar efter att vara trött på solen. Att klaga på att det är för varmt. Att klaga på att det blir svettigt och klibbigt. Att vakna på stranden, efter att ha somnat i solen, och vara tvungen att panikslaget slänga sig i vattnet för att svalka sig. Jag skulle till och med kunna stå ut med maneter i havet - bara det blir varmt.

Snart så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0