Mättnad och månadslöften

Sitter just nu och däser i soffan, mätt och belåten är jag också. Vi fick infallet här hemma att göra en hel kyckling i ugnen. Och då menar jag inte någon sådan där fuskvariant som grillats i butiken och inte ens gamla hederliga Stinas Kyckling. Tror det är så den heter i alla fall.

Nej, här fixades det en hel rå kyckling som sedan stoppades med dragonkryddade äppel- morot- och lökbitar. Och lite vitlök slängdes det in också. Sedan penslade vi hela klaset med en marinad (hemmagjord den med - jo men visst!) och kycklingen stoppades först in i en stekpåse och sedan in i ugnen.

Det hela kunde ju blivit hur som helst, det var ju trots allt första försöket, men blev faktiskt himla gott.

Gällande månadslöften så är det något nytt påfund som jag hittat på. Det har helt enkelt struntats i nyårslöfte och istället så körs det på dessa månadslöften. Februaris månadslöfte blev tyvärr att inte äta godis på hela månaden. För att göra det hela lite värre så har jag dragit in ganska mycket under kategorin "godis".

Så idag när det födelsedagsfikades och därmed serverades kladdkaka och glass på eftermiddagen på jobbet så fick jag hålla mig till banan och nektarin.

Självdisciplin är ett ord, trist är ett annat.

Varför man gör så här mot sig själv när man är vuxen och faktiskt får bestämma själv är över mitt förstånd. Och vet ni vad? Bara för att det är bestämt att jag inte får äta godis så ser jag godis överallt.

Jag vet att det finns ett halvt Marabou Mintkrokant i översta skafferilådan, att mor har en glasburk där det finns Dumle i inne i huset, att det finns mörk choklad med passionssmak i kylen och att det med högsta sannolikhet finns Ben & Jerry´s i frysen.

Åh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0