Godisvägran och Vänner i bakgrunden

Det har fått bli Vänner-avsnitt i bakgrunden igen. Kan vara tredje gången som alla säsonger matas igenom. Och detta för att jag alltid måste ha något i bakgrunden. Det orkas helt enkelt inte väljas film något mer. Så Vänner fick det bli.

Det roliga är bara att jag tror att många av DVD-skivorna är i oordning. Avsnitten som spelas upp på skivorna är inte desamma som det står om på fodralet. Krångligt nog så är skivorna inte märka, eller de har liksom ingen bild eller text på som filmer till exempel brukar ha. Så det är ganska lätt att lägga en skiva i fel fodral.

Om Skrutten skulle få reda på detta skulle han antagligen få ett nervsammanbrott. Han har sagt till mig... eller han har talat om för mig (är nog mer passande ordval) att "hans filmer för honom är vad mina skor är för mig". Vilket betyder att det är locket på gällande oordningen bland Vänner-skivorna.

Gällande det där godiset... så har jag inte ätit godis sedan februaris början (med undantag för fusk under Malmöhelgen i form av en brownie och en chokladboll) och nu börjar det faktiskt bli ganska så tråkigt. Anledningarna till att inte äta godis verkar väldigt långt borta. Varför i hela världen? är liksom lite mer passande.

Grunden till det hela var ju främst att tänka lite på Beach 2010 och sedan att bli av med det där sötberoendet, så kanske man kan börja med att endast äta godis och andra sötsaker på helgerna.

Men bara för någon minut sedan så fann jag mig med näsan långt ner i godisskålen. Godisskålen som står och frestar inne i huset. Egentligen är det inte ens godis som jag tycker om, men som jag just nu såååå gärna vill ha.

Så tanken slog mig. "Det är ju ingen hemma... Det betyder ju att ingen skulle se om jag tog en godis... Man kanske ska..." Men sedan kom jag på att det är ju jag och ingen annan som bestämt för mig att inte äta godis.

Tusan också
var nästa tanke, sedan lunkade jag tillbaka ut till stugan. Utan godis i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0