Trots att dagen inte varat så länge...

Fastän att jag inte har jobbdag idag så steg jag upp ganska så tidigt. Det var i och för sig inte direkt mitt eget val utan mer den ringande iPhonen som väckte mig (varför får marknadsundersökare ringa så tidigt på morgonen?). Fast jag tänkte att det var lika bra att gå upp.

Så jag pulsade i snön in till huset och fick mig en kopp nybryggt kaffe. Och trots att dagen inte hade varat så länge så lyckades jag ändå göra bort mig lite granna. Verkar som om jag håller ganska bra tempo gällande det där.

Det var i varje fall TV:n som jag försökte laga. För när jag satt vid köksbordet hörde jag att det kom ljud från den, men bilden var bara svart. Så jag tänkte vara en duktig dotter och rätta till det hela. Så jag tog tv-kontrollen och tryckte på det som kunde tryckas på. Men ingenting hände.

Så till slut ropade jag till styvfar "vet du om att TV:n är sönder? Det är liksom ingen bild utan bara svart..."

Strax efter inser jag att det inte är TV:n som låter, utan radion. TV:n är inte ens på. Men radion är.

Så den enda "lagning" som behövdes var att trycka på on-knappen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0