En styck byggare minus en mobil

I vår lilla familj finns två personer. En av oss är byggare. Och det är inte jag. Så det kanske kan anas vem av oss två i den lilla familjen som denna historien handlar om.

Byggaren står i sitt hus som denne byggare håller på att bygga. För dagen så är det panelning av badrumstak som gäller. För att kunna se lite bättre vid ventilationsrören så sätter denne byggare sin mobil, med ficklampan i denna tänd, vid ett litet utrymme i taket.

När taket är färdigpanelat och det börjas på nya sysslor tänker byggaren efter ett tag:

"Undra som en flundra vad klockan är?"

"Ja jag kan ju alltid kolla på mobilen, så som jag brukar göra liksom"

Men tji fick byggaren för den var minsann inte i byxfickan där den brukar vara.

Var kunde den vara? Var hade byggaren den sist?

"Hmm..." sa byggaren tyst för sig själv.

Sen kom han på att tänka på var han hade den sist - när han panelade taket.

Och jo men visst, han hade panelat in mobilen i taket.

Snipp snapp snut så var sagan slut.

Och jag måste erkänna att det är ganska så trevligt när andra än jag själv gör vardagsbloopers.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0