Eh...

I vårt hus, alltså det stora huset då, så finns det två (egentligen tre) katter och en styck hund. Katten Ceasar hänger i och för sig mestadels ute hos mig och Skrutten i stugan, men han är liksom inte vår katt på riktigt.

Anywho...

Det finns även några fler katter i området, som sig bör i ett villakvarter, och dessa katter kommer titt som tätt och snor våra katters mat och muckar gräl. Våra katter verkar vara alldeles för mesiga för att stoppa det hela, så då får man helt enkelt hjälpa till.

Detta brukar jag göra genom att skrämma bort obehöriga katter när de kommer i närheten.

Så när jag stod och diskade i stugan för någon minut och såg jag en stor grå (obehörig) katt strosa runt ute i snön, så slängde jag mig mot dörren, slet upp denna och gav av ett lejonvrål.

Vvrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaa eller något liknande lät det.

Katten blev rädd och sprang iväg, och lika så blev grannen som precis skulle hoppa in i sin bil cirka fem meter ifrån där jag står och vrålar lejonvrål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0