Det hörs droppande utomhus

Jo minsann, när jag precis stack mitt huvud utanför dörren så hörde jag droppande ljud överallt. Termometern visar på tre plusgrader. Detta betyder att det smälter, snön där utanför som har täckt varenda kvadratmillimeter den senaste tiden håller på att smälta bort.

Nu hålls tummarna här hemma för att plusgraderna håller i sig ett tag, så att det faktiskt hinner att smälta bort innan det blir kallt igen. Det är ju trots allt bara februari, snart mars, så kallt kommer det säkert att bli både en och två gånger till innan det blir vår på riktigt. 

Men vad gör det?

Imorgon flyttar jag och Skrutten in i Kajjans lägenhet i "stan" och ska äntligen få njuta av ett lite modernare boende. Kajjan, den fuskisen, ska ju tillbringa tre veckor i Australien och kommer att komma hem solbränd och fin när våren har anlänt här hemma. Man skulle ju kunna vara avis, och "lite" är jag nog också. Men sedan så betyder ju detta som sagt att vi tar oss ifrån stugan och får tillfälle att kunna mysa framför TV:n, duscha utan att behöva springa över gården.

Dett betyder absolut inte att vi inte haft det fint i den lilla stugan. Det har varit superlyxigt att bo nära päronen, att ofta kunna skutta in på middag, att få tvätten torktumlad och vikt när man glömt kvar den i tvättmaskinen, att ha en levande brasa tänd dagligdags och så vidare.

Men det kommer helt klart att bli lite enklare nu, och det ska faktiskt bli riktigt skönt. Sen ska det bli ganska nice att vara inne i stan, även om Sölvesborg är en väldigt liten stad så finns det helt klart mer där inne än här ute på landet. Nu kommer jag ju kunna gå till jobbet till exempel!

Nej nu kanske man ska återvända till den där uppsatsen igen. Ord som "hälso- och sjukvårdspersonal" och "livets slutskede" snurrar runt i mitt huvud just nu, dag som natt. Ska bli fantastiskt skönt när den är färdig. Tänk att kunna slippa bära på den där ångeststenen på axlarna liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0