Denna vintern...

...tar kål på mig.

Varför kan det inte bara sluta snöa? Varför?!

Denna vintern höll på att få mig att missa min ridlektion idag. Ridlektionerna är för det första den enda motionsform som jag just nu kan utöva (på grund av vintern... suck...) och för det andra så är det riktigt roligt.

Klockan tio i åtta började jag och Skrutten att skotta ut bilarna och efter två fastkörningar, ett stopp vid ickefungerande järnvägsbommar och snigelfart in till city senare så var jag framme och plockade upp Kajjan. Och tack vare fina Anna som hade kommit på plats tidigare och sadlat min häst så var det bara att in i ridhuset direkt och hoppa upp.

Och tänka sig det blev galopp idag igen. Roligast var nog att det kom ett litet hejarop från vännerna på läktaren när galoppen kom igång.

Är nog ganska tur att jag faktiskt kom fram till stallet och kunde rida, annars hade jag antagligen haft sämst humör i världshistorien idag. Och det på grund av vintern. Denna himla vintern.

Jag vet att antagligen alla tjatar om vintern och snön som den för med sig, detta för att alla måste leva i den här skiten (förlåt), men det slutar ju aldrig? Och det är inte roligt att ständigt pulsa fram i snö, vara totalt rörelseförhindrad på grund av ständig snömodd och så är det kallt - heeeeeela tiden.

När ska det sluta?!

I och för sig var det ganska fint när solen kom fram innan och mötte upp det vita vinterlandskapet. Men ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0