Den perfekta starten på dagen

Måste nog fortsätta att tjata om att det bästa man kan göra på en tidig lördagsmorgon är rida. Tyvärr så vågade jag inte den där galoppen idag heller, trots en hejarklack på hela två personer på läktaren, nej det tar bara stopp. Idag kunde jag trava och det till och med riktigt fort. Men så fort som det ska skuttas upp i galopp så får jag panik

Minnena från den där ridolyckan för några år sedan kommer attans fort fram ibland.

Nästa vecka är det hästbyte, man rider fyra gånger på samma häst och sedan byter man. Tror kanske att det är för att man ska lära sig att rida olika hästar och inte bara fastna för en och samma. Snällt nog så kom det ett erbjudande åt mitt håll om att få en riktigt trygg galopphäst, skulle visst vara som att "sitta i en soffa" under galoppen.

Kanske är lite tveksam mot det där sista. Måste säga att jag är besviken på mig själv att jag aldrig vågade upp i galoppen. Min snälla ridlärare lät mig till och med ta två varv alldeles ensam, så att jag inte skulle känna mig stressad över att någon skulle komma för nära bakom. Ändå så vågade jag inte. Ja ja... Är väl bara att se till att vinna modet tillbaka till nästa lördag. Trevligt var i alla fall att några i gruppen faktiskt börjar acceptera mig som ny gruppmedlem, komiskt nog så menar jag nu inte bland hästarna i stallet utan människorna. Konstigt nog kan vuxna människor vara himla besvärliga ibland.

Efter hemkomsten till stugan har jag tagit tag i sådana där saker som "bara måste" göras. Denna dagen blev det att rensa bland viktiga papper. Väldigt roligt... eller inte. Ännu mindre roligt att läsa om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0