Vi ser det snöar, vi ser det snöar...

...och det blir vitare och vitare utomhus för var dag som går. Vackert utan dess like är det. Fast de där långa promenaderna, måste jag erkänna, har blivit färre. Under morgonpromenaden var jag klädd i två par strumpor, gummistövlar, dunjacka, stor halsduk, luva, handskar, mössa - men ändå så gick det knappt att genomlida. Strössel pulsade till en början glatt igenom snön, men när till och med hon började frysa så fick vi vända tillbaka igen.

Väl hemma igen så värmde vi oss med en kopp kaffe och Strössel fick roa sig med att försöka få ut hundgodisar ur en gammal rödbetssalladsburk (diskad så klart) medans jag gjorde min frukost. Både jag och Strösslan lyckades med våra uppdrag. Frukosten hamnade i min mage och hundgodisarna kom magiskt ut ur burken. Eller ok, så magiskt var det inte, för den där rödbetssalladsburken var praktiskt taget demolerad och jag anar att det nu finns både godis och kanske en anings plast i Strössels mage.

En låda med kläder som har funnit undanplockad i förrådet hämtades in idag. Detta i jakt på en vinterjacka som ska fotograferas och ut på Tradera. Vinterjackan hittade jag aldrig, utan misstänker att den finns uppe på vinden (och därmed blev det ett projekt för Skrutten), men det fanns en del annat i lådan som också kan få åka ut på Tradera.

Dock uppstod två problem. Det första var att jag för varje plagg tänkte antingen "åh men denna kan jag ju ha då eller kanske då..." eller så kom nostalgigenen fram och jag tänkte "nej men fy denna kan jag ju inte göra mig av med, den hade jag ju den gången...". I denna takten blir det inte särskilt mycket sålt på Tradera. Det andra problemet var att det mesta som fanns i lådan hade behövt en omgång med strykjärnet innan det fotograferas och sedan annonseras ut.

Att jag knappt vet vart strykjärnet finns i detta huset talar nog sitt klara språk för hur ofta jag stryker.

Detta brukar ofta leda till att det finns en hel del plagg i min garderob som hängs in utan att vara strukna och därför hänger de där alldeles tillskrynklade och inte används just av denna anledning. De väljs liksom bort på grund av att de är för skrynliga. Stackars plaggen. Efter ett tag, när antalet plagg som faktiskt kan används krymper, så får jag istället ta tag i det hela och stryka en massa plagg.

Kanske idag blir just en sådan dag. Eller kanske jag bara hämtar en till kopp kaffe och... gör något roligare?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0