Söndag i Stockholm

Uppe i Stockholm sitts det på sin gästmadrass och ögonen vilas på Nyhetsmorgon. Så klart handlar det mesta på Nyhetsmorgon, eller alla nyheter just nu egentligen, om det tragiska som hände här igår. Bör väl inte vara någon som missat att det både spängdes en bil samt att en person sprängde sig själv mitt inne i Stockholm. Sanningen är att hade vi inte åkt ut till Abrahamsberg (för att hälsa på den nya lilla medlemmen i vårt gäng) innan vår middag igår så hade vi antagligen varit "mitt i" när det hände. Eller så har jag förstått det i alla fall. Tur var väl det.

Tragiskt är ordet.

Men på tal om något helt annat så har det varit en alldeles förträfflig vistelse här i den kungliga hufvudstaden. I fredags så stannade jag och Lilla K hemma i TV-soffan tillsammans med svenska tapas - plockmat även kallat - och en flaska gott Rioja. Idol och en hel del massa skvaller och uppdateringar var det övriga nöjet.

Lördagen spenderades först i stadens många butiker och jag fick hålla hårt i plånboken för att inte bli ruinerad. En svart klänning från HM fick dock följa med hem. Samma klänning som senare bars på kvällens middag ute på stan.

Först var det som sagt ett besök i Abrahamsberg och massa mys med den nya medlemmen i gänget, och nu när jag tänker efter så var jag nog ytterst osocial där ett tag. Em tog liksom upp all min uppmärksamhet och jag förtrollades av hennes små ögon och när hon till slut somnade i min famn så var kärlekssagan total. Nu ska operation "övertalning för besök till Blekinge" inledas.

God mat på Urban Deli, en sväng till Skybar och till sist Ljunggrens... Eller hette det Ljungmans? Eller var det inte Ljunggrens? I vilket fall... Kul hade vi, och det var alldeles alldeles underbart att få träffa sitt gamla "gäng" lite. I nattens vimmel träffade jag också på en gammal vän från Uppsalatiden, som det var evigheter sedan som jag såg, och detta var ju så klart mycket roligt och en bonus, även om det för en massa gamla minnen tillbaka.

Nu planerar jag att slänga mig i sängen bredvid K och hennes andra hälft. Planen är att störa dem så pass att de väljer att gå upp och ut på stan med mig istället. Magen kurrar som aldrig förr.

Klockan 21.45 är jag tillbaka på blekinsk mark och ska överösa min kära sambo, som är saknad nu, och Strössel med massor, massor och åter massor av pussar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0