In Stockholm


Sojalatte och rågbrödsmacka med chevréost och fikonmarmelad. Dubbelslurp.

Sitter på Espresso House (och tackar för att de har gratis WiFi-anslutning) nära Centralen och har fått lite efterlängtad mat i magen. Det hanns aldrig med någon frukost idag, tanken var sedan att äta något litet på flygplatsen eller på flyget, men när både alternativen endast hade mindre smaklockande saker på menyn så valde jag att vänta. Därför har magen fått ropa tom ända sedan det ramlade ner lite nötter i den efter simningen igår. Borde nog styra upp de här matrutinerna lite tror jag. Men nu är jag i alla fall mätt och belåten.

Lilla K ringde precis och meddelade att hon sitter på bussen och hon kommer antagligen att ramla in här vilken minut som helst. Sedan tar vi helg. Det första vi ska göra är att sällskapa bort till Systemet och köpa en flaska gott vin. Varför vi nu skulle köpa äckligt vin liksom...

I övrigt så sitter jag, sedan någon timme tillbaka, och spanar ut genom Espresso House gigantiska fönsterrutor. Man känner sig lite som en akvariefisk, men ser även väldigt bra ut. Limousinerna till Nobelfesten virvlar förbi utanför. Roligast av allt är att jag precis upptäckte att Espresso House har chambre séparé. Alltså en form av VIP-rum, där man kan sitta avskilt, på kaféet. Ja ja, kanske finns behov av det i den stora staden.

Nu kommer Lilla K innanför dörren. Let the fun begin.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0