Gäsp!

När Strössel satte sig upp i sängen för cirka en och en halv timme sedan och bestämt tyckte att det var dags att gå upp så tänkte jag "åh herregud jag kommer aldrig att överleva denna dagen...". Om jag räknar timmarna som gått åt för sömn i natt så är de en, två, tre...fem stycken totalt. Inte så där väldigt mycket alltså.

När klockan var halv åtta igår på kvällen så satt jag gäspandes i soffan och mörkret utanför fönstren lurade mig att klockan var mycket mer än den egentligen var. I och med att Skrutten skulle stiga upp strax innan två på natten för att åka iväg med grabbarna och åka skidor så tänkte vi att vi lika gärna kunde gå och lägga oss tidigt. Så strax innan klockan nio var vi nerbäddade hela familjen.

Sedan låg jag där från klockan nio till klockan tre och vred och vände på mig. Det var för varmt, för kallt, för lite täcke, för mycket täcke, tankar på packning, julklappar, jobb, att Skruttens knä ska hålla skidåkningen... och resultatet är en sömnfattig natt. Trevligt nog fick jag i alla fall pussa Skrutten farväl inför skidresan där tvåtiden inatt.

Anar att det kommer bli en del gäspningar under denna dag. Fast vad gör det? Och morgonpromenaden i den friska luften och en kopp kaffe har faktiskt redan hunnit göra en hel del mot tröttheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0