Fredag

Sitter här och sliter mitt hår för att Microsoft Store inte fungerar riktigt som jag vill. Det låter så lätt när marknadsföringen är "Köp på nätet, ladda ner och börja använda produkten direkt!" men när verkligheten sedan skiljer sig "något" så är det inte lika roligt längre.

Tack och lov finns Strössel här hos mig. En nos som trycks tätt mot en gör liksom att allt annat spelar mindre roll. Hon kryper så där tätt intill för att hjälpa till att hålla värmen uppe. För det är allt annat än varmt i huset idag, och snön som faller ner utanför fönstret skvallrar om varför det är så kallt.

Den där snön tänkte jag (ackompanjerad av Kajan) försöka trotsa idag genom att ta oss upp till Ikea. Egentligen är jag mest sällskap för det är Kajan som ska handla till sin nyrenoverade lägenhet som nu står klar.

Imorgon är det dags att se slutresultatet av Kajans hårda slit med lägenheten för hon har minsann bjudit in till glöggmingel. Slurp!

Och på tal om slit med renoveringar så har jag fortfarande inte kunnat släppa den dröm som uppstod i början på veckan när mina ögon "råkades" vila på ett renoveringsobjekt i form av mitt framtida drömhus. En liten förhoppning hade jag över att det kanske skulle lägga sig lite efter en visning i huset. En visning som skulle göra att drömmen istället byttes ut mot "nja det är alldeles för mycket att göra här...". Men tji fick jag. Drömmen blev bara ännu starkare efter en kik på huset. Tyvärr är vi ju inte riktigt i husköpartankar, eller i vart fall inte riktigt än... Äsch vad är en bal på slottet...?

Nej nu får jag nog gå ner en våning, lämna soffan och få lite smink i mitt ansikte. Annars finns risken att Kajan skräms av min bara uppenbarelse. Varför glömmer man alltid bort hur vit (läs blek) men faktiskt blir på vinterhalvåret?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0