En ny måndag

De där måndagarna på året 2010 börjar snart att ta slut. Inte så många dagar kvar till jul och nyår nu minsann. I helgen har det hunnits med att firas både andra advent och öppna första julklappen. Då inser man verkligen att även detta året snart är slut.

Och denna tiden på året är helt klart en av mina favoriter. Nästan så att den slår sommaren. Fast då kommer man plötsligt ihåg att sommaren innehåller grillning, lata dagar på stranden, glass och rosévin. Svårt att slå det faktiskt. Men juletid innehåller så mycket... mys. Man tar sig liksom tid att hitta på mysiga saker som att fika, dricka varm choklad, sitta lite extra länge vid middagsbordet och bygga snölyktor. Tid som kanske annars slösas bort på "jag måste bara...".

Denna helgen som gått blev ett fantastiskt exemplar av just mys. Och allt utan att egentligen vara så särskilt planerat. Det som var planerat inför helgen var middag i Hällevik i fredags (för att fira min födelsedag "något" sent) och middag hos svärmor i lördags (för att fira hennes födelsedag, fast inte lika försent). Sedan fylldes det på med fyrhjulingåkning och promenad på ett vinterklätt berg, film mitt på dagen, film sent på kvällen, chipsbuffe, shopping, lunch i Kristianstad och bebismys.

När huvudet lades på kudden igår så infann sig en känsla av "vilka underbara dagar det varit...".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0