Träning, valpmys, träning, valpmys

Ja det är ungefär så dagarna ser ut just nu. Morgonpromenader och träning på seneftermiddagen, därimellan mat och valpmys. Lilla Strössel hon tränar ju egentligen varje dag hon med. Träning på att upptäcka världen, att få höra lite regler som gäller i huset och massor av träning i att kissandet det ska göras utomhus och inte på mattor inomhus.

Och hon är en ängel vår lilla valp. Hon är så nyfiken på allt vi hittar på, följer oss runt i huset, lyhörd för vad vi säger till henne och är allmänt bara den bästa valpen i världen. Så klart är jag medveten om att det är ens egna kärlek till henne som gör att jag tycker att hon är världens bästa valp.

Den där inblicken i småbarnsförälderlivet verkar stämma mer och mer. Mat, mys, rastning och kärlek är det som dagarna går ut på. 

För någon kväll sedan fick jag springa ut med Strössel som precis varit ute men som ändå tyckte att köksgolvet lockade mer att kissa på, snabbt lyfte jag uppe henne och ut i trädgården (läs grusplanen) barfota (man hinner inte riktigt få på sig skorna alltid) och försökte få henne att göra sina behov där istället, samtidigt som regnet forsade ner och paraplyet som skulle skydda mig från att bli genomsur snarare gjorde tvärtom genom att hela tiden envisas med att fällas ihop och till och med skada mitt finger.

Alla som någon gång spenderat några minuter i ösregn, trött efter träning, försökandes att få en valp att kissa, då valpen istället tycker att det är roligare att rymma till grannen och med ett söndrigt paraply som fälls ihop över ens huvud gång på gång lika överraskande varje gång, kan nog känna känslan av en viss trötthet som lägger sig på axlarna.

Men ändå är det så klart värt det, och tusen gånger om.

Idag bestod äventyret av att vi tog en liten tur upp på Listershuvud och Strössel fick både åka bilburen igen, gå i koppel uppe på berget, träffa kor och mysa på picknick filt med en tuggpinne. Härligt värre.

Snart är det dags att ta sig ut på löparrunda och sedan kommer Kajan för lite TV-mys. För ingen har väl missat att världens bästa program börjat igen?

Kommentarer
Postat av: Kusinen Nanny

Sitter på kontoret och smygläser din blogg lite då och då. Kunde inte låta bli och skratta högt o ljudligt då jag läste detta :)

Kram och hälsa fa,iljen

2010-08-25 @ 14:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0