Torsdag

Och en helt vanlig torsdag är det. Sitter och tittar på valpisen som hickar bredvid mig här, ska nog ta och väcka henne ganska så snart så att vi kan bege oss ner till stranden och utforska vatten för första gången.

På mig har jag fortfarande träningskläderna från morgonen morgonpromenad och det verkar vara den nya trenden för flera i hushållet, eller i alla fall de i hushållet som ingår i Viktkamp 2010. Och på tal om denna tävlingen så fick jag ett litet tryckfel påpekat (tack Becks) för det är ju faktiskt hela fyra lag som ingår i tävlingen, och inte "bara" tre som jag visst hade tokat till det med i ett annat inlägg.

Lite duktig har jag hunnit vara också. Genom att surfa runt efter lite jobb. Det börjar liksom bli dags snart att avsluta sommarledigheten och istället börja på hösten. Nya rutiner och nytt jobb hade inte suttit fel. Tyvärr är det fortfarande så att det står Arbetsort: Stockholm på de flesta juristjobb som ligger ute nu. Jag älskar ju vår kungliga hufvudstad, men jag tycker nog fortfarande att det hade varit mer passande om det dök upp något fint litet jobb här i närheten istället - kanske inom familjerätt i typ Kristianstad?

Ja ja... vad är en bal på slottet...

Imorgon är det dags för att låta frisören sätta saxen i mitt hår. Det där håret som jag har sparat, sparat och sparat för att få långt och kan nog ganska villigt erkänna att jag är lite rädd om det. Kanske kan man be frisören "kan du klippa pyttepyttelite på längden, men fortfarande så att det som är slitet försvinner, och samtidigt klippa det kortare?"?

Nu - stranden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0