Så avslutades dagen igår...



...med en hamburgare på Skafferiet här i Hörvik. Gott som tusan var det, men jag ifrågasätter nog nyttigheten i det hela. Bröd, friterad potatis, ost, aioli, ketchup... nja nyttigt var det nog inte. Men som sagt ytterst gott.

Fast jag måste nog erkänna att det ryckte i det dåliga samvetet efteråt, mest kanske för att det under de senaste dagarna har spenderats ungefär noll minuter i löparspåret.

Tror nog att det ryckte i det dåliga samvetet för flera i kollektivet, för kvällen avslutades med att Viktkamp 2010 inleddes. Eller den är inte inledd riktigt riktigt än, utan söndagen den 22 augusti smäller det.

Jag, Kajan, Ea och Becka enades om en tävling gällande vem av oss som först går ner 7% av sin kroppsvikt. Jo minsann, och ytterst seriöst är detta. Bakgrunden är i och för sig att vi inledde en liknande tävling för några veckor sedan som slutade i... ja fiasko.

Men mitt i sommaren så är det inte det lättaste uppdraget att bli "fit". Finns liksom alldeles för många frestelser "som hör sommaren till". Men den 22 augusti blir det ändring på detta.

Efter diskussionen, som tog plats i bubbelpoolen här på Grottvägen, så hade vi kommit fram till följande regler:
- Först till minus 7% i kroppsvikt vinner
- Första invägning sker söndagen den 22 augusti, på samma våg och samma plats för samtliga deltagare
- Invägningarna sker varje vecka på fredagar
- Lagindelningen blev Kajan och jag och Becka och Ea i det andra laget
- Det lag som har gått ner minst (sammanlagt) i procent i veckoinvägningarna tilldelas ett straff av domarna (Nea och Skrutten)
- Har man inte gått ner 7% innan den 23 december så får man ett massivt straff av domarna

Så detta är alltså både en lagtävling (under veckorna) och en individuell tävling (den som först gått ner 7% vinner ju) och som den tävlingsmänniska man är så kommer jag självfallet ta detta på högsta allvar.

Kajan och jag kommer ju att stötta varandra i och med att vi är i samma lag, men tyvärr så kan ju Skrutten inte vara PT i och med att han och Nea måste vara opartiska som domare. Bäst vore ju om jag hittade en PT, självdisciplin kanske inte alltid är min största talang, någon vänlig själ kanske finns där ute som känner för att vara PT? Eller kanske det vore bra om denna själ inte är så vänlig, hårda tag gäller nog från och med nästa söndag.

Sjukt kul ska det här bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0