På bibblan

Sitter på bibblan inne i Sölvesborg och försöker få lite gjort på min kära uppsats. Även om vi verkar ha blivit riktigt bra vänner uppsatsen och jag, som inte riktigt vill slita sig ifrån varandra, så tycker jag nog ändå att det är dags att skiljas åt ganska så snart.

Tyvärr så verkar en stor jätte ha satt sig på mitt huvud. Denna jätten har berättat att han heter Förkylningsjätten. När han sitter på huvudet så känns liksom huvudet svårt att hålla upp och till och med rösten påverkas så att det krävs ganska så stor ansträngning för att få fram orden, och när orden äntligen kommer fram så låter rösten som framför orden som en röst som kommer ifrån en människa som dricker en flaska whiskey och röker ett paket cigaretter varje dag.

Och nu när jag inte gör något av ovanstående så tycker jag att det kanske är lite orättvist att min röst ska låta som den gör. Men jag har meddelat den där förkylningsjätten att han inte får lov att stanna så länge, helst bara några timmar till.

Så nu - tillbaka till uppsatsen.

Ja ha - vad jag gjort i helgen? Varit ute, inget mer inget mindre och inte så mycket att berätta om det hela egentligen. Förutom att det antagligen var sommarens sista utgång - för i veckan ska vi hämta hem vårt lilla hjärta Strössel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0