Mmm...

Tar just nu min fjärde kopp kaffe för dagen, hinner tänka tanken att det kanske inte är särskilt bra att dra i sig fyra koppar kaffe på lika många timmar, men sedan kommer nästa tanke snabbt som går ut mer på "strunt samma". 

Fast när hjärtfrekvensen slår i höjden av koffeinkicken så medger jag att det är läge att dra ner på kaffekonsumtionen. För när hjärtfrekvensen går upp i 180 så känner man sig smått... irriterad, stressad och myrorna kryper i benen.

Irritationen lättar ju inte heller när man (som i jag) inser att tekniken i huset nu är så pass avancerad att jag inte ens kan byta radiokanal själv. Den där mojängen som styr hela kalaset, och alla högtalar på tre olika zoner eller hur det nu var, gör sig inte riktigt förstådd av mina knapptryckningar. Och P3 Rockster eller vad det nu heter fortsätter att spruta ut hård metalrock, som kanske inte riktigt är gjord för mina öron.

Hur mycket jag än älskar teknik, och dagens alla underbara tekniska lösningar som gör att vi kan ha fantastisk bildkvalité på TV:n eller att vi kan spela all världens musik och radiokanaler ur våra olika inbyggda högtalare i huset så finns det stunder då jag önskar att vi bara hade en vanlig TV, en sådan som man bara behöver knäppa på och sedan är det bara att kolla loss. Inte som nu när man först ska trycka på knappen som får ner projektorduken, sedan knäppa på förstärkaren som... ok den vet jag inte riktigt vad den gör, men den ska knäppas på i alla fall, sedan sätta på projektorn så man får lite bild också...

I-landproblem jag vet... vad håller jag på att klaga på egentligen?

Nej vet ni vad? Egentligen handlar all den här irritationen som hänger som ett mörkt moln över mitt huvud om att jag just nu har uppsatsskrivande på schemat, och sitter med lillebror framför mig som ska göra precis samma sak, och lyckas att skriva noll och ingenting. Jag kommer antagligen aldrig att ta den där examen från juristlinjen på Uppsala universitet. Aldrig.

Hur man kan vara ambitiös i fyra år, inte missa en enda tenta eller PM-inlämning, flytta till Köpenhamn för att plugga en termin inte heller där missa en enda tenta eller prov, jobba varje helg och vissa vardagar under hela studietiden och att det sedan efter fyra år helt plötsligt tar stopp - det är en gåta för mig. Vad hände egentligen?

Jo det som hände var att jag flyttade hem till Blekinge. Och verkar ha glömt hela min ambitionsnivå i Uppsala.


Kommentarer
Postat av: Lilla K

Kom igen Suss, jag tror på dig! Puss

2010-08-02 @ 15:21:43
Postat av: Suss

Tack vännen, skönt att någon tror på mig ;)

2010-08-03 @ 13:30:25
URL: http://husnrtretton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0