Gick lite bananas i tidningshyllan



På väg hem från stallet (följde med på Kajans ridlektion) så kördes det inom Preem för att jag hade tänkt köpa lite fil som senare skulle bli min middag och medans jag var på Preem så "råkade" jag köpa hem "några" tidningar.

Det var Fredriks Steens Hundskola som jag fick syn på först, och då var man ju tvungen att köpa Expressen också och sedan så följde det ju med en GI-tidning med Expressen också. Och med "följde med" menar jag då alltså att den följde med om man betalade tjugo kronor. Och sedan när det ändå var tre tidningar som skulle åka med hem så tittade jag på Veckans Nu och tänkte "varför inte?".

Sedan måste jag ju lägga till att jag glömde att köpa den där filen som jag gick in på Preem för, fick istället svänga inom affären också. Motverkade ju lite syftet med att jag körde inom en bensinmack för att det skulle gå lite snabbt och enkelt.

Nu är i alla fall filen i magen och tidningarna ligger på soffbordet och lockar. Det där med tidningar är ju en av mina tyngsta laster (erkännande så här på kvällskvisten) men jag måste nog säga att det är en ganska så trevlig last ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0