Angående den där viktkampen...

Det var ju den stora dagen i fredags, dagen för invägning var det minsann. Vi skulle med spänning få se hur den senaste veckasn slit i form av morgonpromenader och löpning hade gett för utslag på vågen.

Både jag och Kajan (lag rosa) hade kämpat som tusan och visste att vi hade gått ner några kilon och tyckte att det hela såg mycket lovande ut. Stolta som tuppar var vi för att det faktiskt hade gått så bra som det gjort. 2,5 kilos viktminskning (på fem dagar) lyckades min kropp med.

Med tanke på att man brukar säga att det är en bra viktminskning om man minskar ett kilo i veckan, så var ju detta faktiskt riktigt bra, dubbelt så mycket faktiskt. Det kunde väl inte sätta oss på sistaplats och göra att vi fick ett straff utdelat till oss?

Det sista jag gjorde innan jag ställde mig på vågen var att springa två varv kring Kärleksstigen och sedan hänga på Ea´s tips och basta sista minuterna innan invägning.

Problemet var bara att under denna bastustund så berättar Ea en hemlighet - han är riktigt nära att nå målet. Och då menar jag målet med stort M. Han var alltså nära att redan ha gått ner 7%. Och därmed vinna tävlingen.

Efter bastun blev det invägning och mycket riktigt så klarade Ea att förlora 7% av sin kroppsvikt på fem dagar. Han gick ner 7,2 kilo på fem dagar. Helt sjukt.

Man kan ju säga att tävlingen punkterades lite där.

I och för sig måste han hålla den viktminskningen två invägningar i rad (alltså på fredag också) innan han har segern i behåll på riktigt - men klarar killen att kämpa sig till minus 7,2 kilo på fem dagar så klarar han nog att hålla det i en vecka.

Helt sjukt.

(men vi - eller i varje fall jag och Kajan - fortsätter att kämpa tills de där 7% är borta från våra kroppar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0