TGIF

Ja men minsann - det blev fredag denna veckan också. Och denna fredag ska spenderas... Nej det är nog faktiskt ingenting särskilt planerat. Vansinnigt trevligt!

Det ligger nog väldigt nära till hands att det blir TV-kväll där hemma på Grottvägen, för hör och häpna vi har nu TV-kanaler. Efter att ha varit utan dessa sedan vi flyttade ifrån Skruttens lägenhet så var det med stort pirr i magen som jag kröp upp i sängen efter en långpanna (gammalt restaurangslang för att jobba långt jobbpass) och avnjöt program efter program på E-channel igår.

Det blir nog lite så, gällande valet av TV-kanal alltså, att det är skräp som man längtar efter när man varit utan något under en längre tid. Har man varit utan mat för en tid (typ varit med i Robinson eller något) så verkar det vara en stor hamburgare som man är sugen på och längtar efter snarare än ostron eller råräkor. Likadant verkar det fungera med TV-abstinens - det är skräp som man väljer först när begäret äntligen kan stillas. Det blev Keeping up with the Kardasians som valet föll på och inte Debatt, Uppdrag granskning eller något liknande som säkert hade utvecklat hjärncellerna något mer.

På tal om skräp så "råkade" jag ta med mig både chips, dipp och cola där till sängen, som jag stilla(?) avnjöt framför Keeping up with the Kardasians och E News. Hade visst missat att Jim Carrey och hans tjej har gjort slut - jisses hur har jag klarat mig utan denna informationen?!

Oavsett hur oviktiga "nyheterna" på E News må vara så var det förträffligt trevligt att få slappa loss där hemma. Det spred sig ett välbehag i min kropp och den där så kallade vardagssörjan kändes alldeles alldeles underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0