Löparrunda

I och med den tidiga starten så har jag faktiskt hunnit med en löparrunda, tragiskt nog är det nog premiär för detta året. Löparskorna lades på hyllan när den värsta vintern på åttio år drog in över Sverige och där har de sedan legat kvar... tills nu.

Och det är nog läge att sätta igång för den femte september ska vi göra detta och det finns ju "lite" att jobba på tills man (som i jag) är där.

Det märks förresten att det här med så kallat "aprilväder" verkligen stämmer. I tisdag satte vi på oss sportkläder och keps för att kolla på fotbollsderby här hemma, men fick ge upp i andra halvlek då graderna kröp mot nollan och regnet blandades med snö. Idag när jag sprang min löparrunda så sken solen och det kändes verkligen att vi är på väg mot rätt årstid, men så hörde jag för några minuter sedan hur regnet smattrade mot rutorna och tittade ut och möttes av ösregn/snöblandat regn - igen.

Det svenska vädret är ju i och för sig känt för att vara en riktig lurifax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0