Långdag

Idag är det långdag på alla håll och kanter. Arbetsdagen kommer antagligen inte att ta slut förrän klockan 19 ikväll och med tanke på att magen redan skriker efter mat så känns vägen dit en anings lång och krokig.

Det är nog inte så konstigt att magen min skriker efter mat. Frukosten knuffades bort ur schemat på grund av en viss snoozeknapp som ledde till försenad uppgång ur sängen. Lunchen den fick gå åt sidan för kvarglömda saker i hemmet som var tvunget att hämtas under lunchpausen. Så en näve jordnötsringar (överblivna från gårdagen) och en delicatoboll fick agera stand-in som lunch - inget att rekommendera kan jag meddela.

Precis det där är nog det sämsta med mig, matprioriteringen flyger all världens väg när jag har (för) mycket att göra. Men är det inte så för de flesta egentligen? Vem kan äta och springa samtidigt liksom?

Skrutten har (som den underbara pojkvän han är) meddelat att plattkorv och potatismos väntar på mig när jag kommer hem. Detta är en av de (många) gånger som jag påminns om varför det är så vansinnigt bra att jag får lov att ha Skrutten i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0