Housewife

Idag är en jobbledig dag, så jag passar på att vara lite hemmafru, pysslar runt här hemma med disk, tvätt och allt annat som kan behövas pysslas med.

Det hade planerats för en ordentlig sovmorgon, men precis som det brukar vara när man får möjlighet till en sådan där ordentlig sovmorgon så vaknade jag klockan 06.50 och kunde sedan inte somna om. Typiskt nog. Så det har hunnits med både morgonfika och lunch med grabbarna i huset - som befinner sig på jobb alldeles i närheten.

Nu har jag fastnat lite framför E Channel, är egentligen i planeringstagen för att antingen packa upp lite mer kläder i garderoben eller kanske måla klart TV-möblen till ovanvåningen. Det är ett avsnitt av Kendra (realityserie om en av tjejerna som tidigare bodde tillsammans med Hugh Hefner på The Playboy Mansion - ja ni hör ju vilket kvalitetsprogram) och hon gifte sig precis med sin kille på ett megabröllop - och jag började gråta för att jag blev så rörd.

Jag vet inte riktigt vad som är värst - att jag sitter hemma själv mitt på blanka dagen med tårar i ögonen eller att det är för att jag kollar på ett avsnitt av Kendra.

Är nog läge att stänga av och ta tag i det där pysslandet igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0