Helgen är över...

Och en ny vecka har kommit. Ny vecka - nya tag brukar det ju heta. Och så är fallet även denna veckan.

Helgen har spenderats med ridning (första efter några veckors uppehåll) som gick väldigt dåligt. Jag var inte i form och hade visst hunnit blir rädd (igen) under det lilla uppehållet och är det något som hästen känner av så är det osäkerhet. Det var till och med nära att jag ramlade av - en tappad stigbygel, tappad balans och tappat självförtroende under galopp resulterade nästan i att jag landade på marken.

Jag skulle ju gärna vilja säga att det blir bättring nu på lördag, men tyvärr så ska jag inte rida då heller, för det finns en Göteborgstripp och påhälsning av farmor på schemat istället. Kul med en visit i Göteborg är det ju så klart, men för ridningens skull så är det lite mindre bra. Det bästa man kan göra när det gått dåligt på lektionen är ju att tänka igenom vad tusan som gick snett och sedan göra bättre ifrån sig nästa gång man är där.

Kajjan tröstade ett sargat ridnings-ego med en loppis runda och en runda till Eko där vi kollade på ridgrejer. En glass (choklad och kokos) också sedan så var jag tillbaka på banan.

I helgen har också kollats på den läskigaste filmen på länge - Närkontakt. Vad ni än gör så - hyr den inte. Den var superläskig och jag har nu dumt nog gått och blivit mörkrädd i det nya huset. Eller inte ens mörkrädd - ensamrädd är nog mer riktigt. Det var en sådan där film som "baserats på verkliga händelser" och man fick till och med se autentiska videoinspelningar. Sjukt läskigt.

Jag var tvungen att googla filmen efter att vi hade sett den, letade efter lugnande information om att de där autentiska videoinspelningarna inte alls var så där autentiska. Och tack och lov så hittade jag det. Efter att jag hittat det så slutade jag leta, för om det skulle stå någonstans att det visst det är på riktigt allt som visades i filmen så vet jag inte riktigt om jag någonsin skulle våga somna igen.

Filmen var faktiskt så pass fängslande att båda killarna i hushållet struntade i El Classico-matchen och istället kollade klart på filmen - inte så dåligt betyg vill jag lova.

Annars så fixas det fortfarande för fullt i huset. Så fort vi får ordning på det hela och det ser något så när ok ut så gör vi något - hämtar hem mer saker som har stått på förvar, bygger ihop nya möbler, eller något liknande - och så är det snabbt kaos igen.

Igår var det Skruttens soffa som vi hämtade hem. Bakslag blev det när den skulle bäras upp på övervåningen, den gick inte alls upp för trappan. Som det ser ut nu så blir det en Blocket-annons på den soffan istället. Tror nog att Skrutten kommer att fälla någon tår över det beslutet, men det är nog tyvärr så det får bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0