En tisdag i april

Det har ju helt plöstligt gått och blivit april. Till och med så har några dagar i april hunnit passera. Vart tog mars vägen? - undrar jag lite förbryllat...

April började i torsdags förra veckan. Dagen är även kallad skärtorsdag och inledningen på påsken, men det är ju en annan mycket viktig dag - lurifaxdagen. Kanske en av de roligaste dagarna på året. I alla fall enligt min mening.

Om schemat inte hade varit så pressat som det är just nu så hade jag iscensatt många fler lurisar än jag hann med. Men de som jag faktiskt hann med var istället riktigt bra.

Bland annat så lurades Skrutten att hans systerson redan hade tagit sina första steg (jag hade varit barnvakt på morgonen i torsdags och bevittnat det hela). Den lille gossen är då alltså precis två månader fyllda och kan ungefär hålla upp sin nacke. Hur duktigt som detta än är så är det en bit kvar tills det är dags att ta några stapplande steg.

Skrutten var i några sekunder en mycket stolt morbror som var övertygad om att hans systerson minsann var "en snabb jäkel!". Stackars Skrutten så blåögd han är.

Annars har alla påskens lediga minuter spenderats husrelaterade aktiviteter (ok, förutom några minuter under långfredagen som istället ägnades åt kalasande). Precis när jag ibland hinner tänka tanken att jag undrar när det kommer att lugna ner sig, så inser jag att det gör nog inte det när man flyttat till hus. Det finns liksom alltid något att göra som det så fint heter. Magsår är ju även ett tillstånd.

Eftermiddagen ska spenderas på ett litet hemligt uppdrag, det är nämligen en viss ung(?) herres födelsedag imorgon. En ung herre som verkligen förtjänar att firas med både ballonger och tårta och framför allt presenter.

Mest orolig är jag nog över hur jag ska lyckas att genomföra frukosten på sängen. En hiskeligt tidig frukost på sängen blir det (varför börjar hantverkare att jobba klockan sju på morgonen?!) och traditionsenligt så ska ju en sådan även innehålla sång... Skönsång av en tondöv sångerska i gryningen - kan det bli värre?

Om jag lyckas med att behålla min pojkvän i mitt liv efter det så är jag nog ganska så nöjd med dagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0